Božić je vrijeme kada nemoguće postaje moguće. Ljudi su ispunjeni nadom i dobrom voljom. Predivna je prilika pokazati prijateljima i obitelji koliko vam znače i odmoriti se od stvarnosti i svih njenih pritisaka. Ujedno je savršeno vrijeme da tvrtke privuku nove odane kupce kako bi osigurali svoju buduću prodaju. Ali kako bi privukli nove kupce, trgovine moraju privući njihovu pažnju.

Pogledajmo kratku povijest božićnih prodavaonica i otkriti ćemo kako se istaknuti iz mnoštva modernim svečanim prozorom.


Gdje su počeli božićni ukrasi za izloge?

19. stoljeće

Sve do polovice 19. stoljeća, prodavaonice su koristile vrlo jednostavne elemente za privlačenje prolaznika: trgovačke natpise, tende i prozore. Sezonski prozori za Božić i Novu godinu nisu se puno razlikovali od uobičajenog izgleda trgovina i barova tijekom cijele godine.

U kasnim 1800-ima komercijalni izlozi znatno su se promijenili što je omogućilo njihovim vlasnicima da mnogo bolje prezentiraju svoje proizvode. Široke staklene ploče s željeznim nadvratnicima činile su prozore nalik  prozorima kakve poznajemo danas.

Stanovnici grada (i kasnije zemlje) mogli su sa značajne udaljenosti pogledati proizvode na zaslonu. Na taj je način nova roba mogla biti predstavljena mnogo široj publici nego ikad prije. Razne božićne promocije sada su se pojavljivale posvuda.

Međutim, novije izloge iz kraja 1800-ih još su sadržavali neke elemente iz nedavne prošlosti, npr. platnene tende i limene ili drvene nadstrešnice – koji su ljeti visili nisko iznad ulaza u trgovinu, pružajući hladno sjenovito mjesto, a zimi su se podizali više kako bi osigurali bolje osvjetljenje prednjeg dijela trgovine.

20. stoljeće

Rane 1900-te donijele su potpuno novi početak ere prikazivanja prozora, uz mnoštvo novih materijala, uključujući nehrđajući čelik, obojeno staklo i ogledalo, električnu energiju i neonske cijevi.

Ovi lako dostupni elementi ukrašavanja omogućili su svim vrstama tvrtki da osmisle i instaliraju jedinstvene i privlačne prikaze božićnih trgovina, koji sadrže originalni dizajn i pametne arhitektonske ideje.

Drugi svjetski rat znatno je usporio proces stvaranja novih ideja dizajna u europskim zemljama. Nakon rata, u pokušaju vraćanja povijesnog izgleda postojećih zgrada, većina trgovina izgledala je kao nekada. U narednim desetljećima bilo je vrlo malo napretka.

Novi val dizajna nastupio je oko 1960-ih, kada su umjetnici poput Claes Oldenburg, Roy Lichtenstein i Andy Warhol pridonijeli pojavi modernih robnih kuća i supermarketa.

To je bio početak ere “kreativnog transparenta” – gdje su izlozi postali natpisi kao glavni element dizajna, što se jasno vidi tijekom božićnih i novogodišnjih promocija. Ovo rješenje za prikaz natpisa trajalo je do kraja 20. stoljeća.

21. stoljeće

Tradicionalne instalacije za izloge (tipične za početak 20. stoljeća) postepeno su se počele vraćati početkom 2000-ih, ponajviše zbog modnih butika koji su trebali odjeću vizualizirati.

 

Božić ide u 3D smjeru  u 21. stoljeću

U suvremenom svijetu kupci su toliko bombardirani tisućama reklama i prikazivanja prozora da je gotovo nemoguće privući njihovu pažnju. Srećom, HYPERVSN nudi nešto toliko revolucionarno da može promijeniti kupčevo ponašanje i navike.

Kako su neonska svjetla zaustavila cestovni promet u 20. stoljeću, HYPERVSN 3D holografske reklame će  moći zaustaviti prolaznike ispred božićnih izloga i činit će se da se osjećaju kao da su usred praznične bajke koja je tek zaživjela.

Zid HYPERVSN

Kvalitetne 3D holografske vizualne pojave koje izgledaju kao da lebde u zraku vraćaju kupce u djetinjstvo – podsjećajući ih na vrijeme kad su sanjali da Djed Božićnjak iskače niotkuda i širi božićnu čaroliju i radost.

Bez obzira na to koliko je vremena prošlo,  očaravajući božićni prozori koriste prednost najinovativnijim tehnološkim rješenjima i nastavljaju unositi svečani duh u naše živote – čak 100 godina kasnije.

 

Comments are disabled.